O narastajúcom počte sťažností pacientov na poskytovateľov zdravotnej starostlivosti

Mária Hunková, Hospodárske noviny:
Zo spravy UDZS o cinnosti za r. 2013 vyplyva, ze medzirocne stupol pocet podani pacientov na poskytovatelov ZS. Najviac boli podla analyzy struktury podani nespokojni ludia hlavne s postupom pri liecbe, v suvislosti s umrtiami alebo odmietnutim vysetrenia zo strany PZS.
Ako mozno vyhodnotit, ze ludia sa viac stazuju na poskytnutu ZS? Poskytovatelia viac chybia, alebo sa ludia len viac stazuju? Ak je to o tom, ze sa ludia viac stazuju - preco? Zvysuje sa ich povedomie o tejto moznosti, alebo su viac znechuteni z poskytovania ZS?

Dušan Zachar, INEKO:
Keďže nedostatočne meriame a zverejňujeme kvalitu poskytovanej zdravotnej starostlivosti, vrátane pochybení zdravotníckych pracovníkov, nedokážeme posúdiť, či poskytovatelia viac chybujú. Nedá sa preto ani vylúčiť, že sa pacienti "len" viac sťažujú. Môže to byť pravdepodobná príčina, keďže sa ľudia doteraz relatívne málo sťažovali. Možno niektorých sťažovateľov posmelili aj medializované prípady, kedy úrady či súdy rozhodli v prospech poškodených pacientov.


Z vyjadrenia bolo citované 15.5.2014 v článku Hospodárskych novín.


 
 

 
Copyright © 2024 Dôvera | Powered by Cyclone3 XUL CMS