Veronika Folentová, denník SME:
Ministerstvo zdravotnictva si s ministerstvom vnutra vyrokovali vynimku v ramci ESO, a teda sa spod reformy vyberu Regionalne urady verejneho zdravotnictva.
Ako to hodnotite? Budu tento vzor podla Vas nasledovat aj ine ministerstva? Nie je to zaciatok neuspechu reformy, lebo takto mozu postupne oslobodit spod reformy aj ine urady? MZ SR argumentuje: "Ich aktivity sú špecifické, v takom rozsahu ich nevykonáva žiadna ďalšia inštitúcia, pričom výrazným spôsobom ovplyvňujú verejné zdravie, ako aj chod celého verejného zdravotníctva na Slovensku." Ake ine organizacie by takto mohli poziadat o vynatie spod reformy podal Vas? Bolo spravne, ze minister Kalinak ustupil v tejto veci?
Peter Goliaš, INEKO:
Tazko to hodnotit, kedze nevieme, ake uspory by zrusenie tychto uradov prinieslo. V tejto suvislosti preto odporucam pozriet sa, aky realny efekt prinieslo zrusenie krajskych skolskych uradov.
Hlavnym rizikom reformy ESO (resp. akehokolvek zostihlovania statnej spravy) je prave odpor dotknutych uradov. Autori reformy by preto mali mat pripravene argumenty, preco by ten ktory urad mal prestat existovat. Vratane zverejnovania moznych uspor pre verejne financie. Ked verejnost tieto argumenty nepozna (analyza nebola zverejnena), nemoze efektivne prispiet k tlaku na presadenie reformy.
Z vyjadrenia bolo citované 30.1.2014 v článku denníka SME.