Veronika Folentová, denník SME:
Co si myslite, ako by MZ SR malo preverovat ludi, kt. niekam nominuje (dozorne rady, predstavenstvo)? Co by mali preukazat tito ludia? Malo by sa ministerstvo zaujimat aj o to, kde ten clovek predtym ako nastupil do funkcie, robil? Co moze sposobit, ked sedi v dozornej rade, predstavenstve clovek s takymto konfliktom zaujmov ako pan Rigo? Pamatate si v zdravotníctve nejaky podobny problem? Je toto podla Vas velky preslap MZ SR, alebo je to v poriadku?
Dušan Zachar, INEKO:
Preveriť možné základné konflikty záujmov nominantov štátu by malo byť nevyhnutnou podmienkou vymenovania, pričom v ére rozmachu internetu, sociálnych sietí a zverejňovania údajov by táto úloha nemala predstavovať pre štát ako nominujúceho nejaké výraznejšie problémy a náklady. Životopis nominanta, jeho čestné prehlásenie o "bezkonfliktnosti" a prieskum o tejto osobe na internete by malo byť minimom.
Ak by podobný postup zvolilo aj MZ SR, muselo by prísť na tento konflikt záujmov.
Štátne orgány by mali ako nominantov navrhovať predovšetkým preverených, bezúhonných, zodpovedných ľudí, ktorí majú potenciál byť prínosom pre hájenie verejnoprospešného cieľa v jednotlivých inštitúciách, kde má štát vplyv. Ak to tak nie je, hrozí presadzovanie súkromných záujmov na úkor verejného.
Príklad viacerých konfliktov záujmov v zdravotníctve: http://www.i-health.sk/inekomentare/1350_o-vedlajsom-uvazku-a-konflikte-zaujmov-riaditela-unlp-a-predsednicky-udzs
Z vyjadrenia bolo citované 29.10.2013 v článku denníka SME.