Mária Hunková: Hospodárske noviny:
Ako hodnotite, ze MZ SR po vyprsani lehoty na prevadzkovanie leteckej zachrannej zachrannej sluzby v Bratislavskom a Trencianskom kraji nevybralo noveho prevadzkovatela? Ohrozilo tym poskytovanie zdravotnej starostlivosti pre ludi? Ako sa podla Vas dalo zamedzit absencii zachrannych vrtulnikov do doby, kym sa vyberie novy prevadzkovatel?
Jana Petrejová, Vyšetrenie.sk:
Stala sa tragická udalosť. Jedna žena utrpela nehodu, pri ktorej sa ťažko zranila. Bola prevezená do Skalickej nemocnice, avšak jej poranenia boli tak vážne, že musela ísť do Bratislavy. Avšak záchranársky vrtuľník nebol k dispozícií. Ministerstvo nepredĺžilo licenciu na prevádzku záchranárskych vrtúľnikov. Od štvrtku sú preto Bratislavský a Trenčiansky kraj bez leteckej záchrany.
Čo si o tom myslíte? Myslíte si, že jej život nemusel vyhasnúť, keby mala k dispozícií záchranársky vrtuľník? Myslíte si, že štát zlyhal a prečo? Prečo si myslíte, že štát stále neudelil Bratislave novú licenciu na vrtuľníkovú záchrannú službu? Na čo čaká?
Dušan Zachar, INEKO:
MZ SR deklaruje, že pre pacientov sa nič nemení, že vrtuľníky z piatich zostávajúcich stredísk postačujú, prípadne sa pacienti prevezú do nemocnice pozemnou záchrankou. Ak by to tak naozaj bolo, potom vyvstáva otázka, či je pre podmienky Slovenska nutné financovať až 7 stredísk leteckej záchrannej služby. Pre porovnanie, v rokoch 1995–2006 existovalo na Slovensku 5 stredísk leteckej záchrannej služby, v Česku je momentálne 10 stredísk a v Poľsku dokonca len 18 (zdroj: Wikipedia). Ak by sme zvolili podobnú hustotu stredísk leteckých záchraniek, meranú či už podľa obsluhovanej rozlohy alebo počtu obyvateľov ako v Poľsku, postačovali by pre Slovensko tri strediská.
Absencii záchranných vrtuľníkov až do doby, kým sa nevyberú noví prevádzkovatelia, by sa dalo vyhnúť dočasným poverením prevádzkovania pôvodnými poskytovateľmi.
Z vyjadrenia bolo citované 17.9.2013 v článku Hospodárskych novín a v článku na portáli Vyšetrenie.sk.