Dušan Zachar, INEKO:
Z údajov ÚDZS o podaných sťažnostiach pacientov na nemocnice je zrejmé,
že Slováci sa málo sťažujú oficiálnou cestou na poskytnutú zdravotnú
starostlivosť. Ak by táto premisa neplatila, dalo by sa totižto z
relatívne malého počtu sťažností vydedukovať, že naše zdravotníctvo
poskytuje kvalitnú a prakticky bezchybovú zdravotnú starostlivosť. V
rámci nemocníc, na ktoré sa občania najčastejšie sťažujú, sa na Úrad pre
dohľad nad zdravotnou starostlivosťou obráti v priemere jeden pacient z
vyše 700 hospitalizovaných. Úrad z týchto podnetov pritom akceptuje len
každý ôsmy ako opodstatnený. Väčšinou musia potom nemocnice čeliť ročne
len zopár podnetom, ktoré sa dajú spočítať na prstoch jednej ruky.
Výnimkou je len Univerzitná nemocnica v Bratislave, kde je počet
podnetov logicky najvyšší, nakoľko je to najväčšia nemocnica na
Slovensku s najviac hospitalizovanými pacientmi.
Z komentára bolo citované 8.3.2012 v článku Hospodárskych novín.